S.T.A.L.K.E.R. 2 - informace
Autor |
Správa |
xxviktor
Součást Zóny
Registrovaný: Štv Apr 02, 2009 5:25 pm Príspevky: 1968
|
 Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - informace
Osobně si pamatuju spíš recenze jako třeba zde http://pc.hrej.cz/recenze/stalker-shado ... obyl-1125/ , rád bych ve hře potkal stejnej traktor, jako je v tom tvém článku:) Podle všeho umí GSC dobře hlavně photoshop:)
|
Pon Nov 08, 2010 1:53 pm |
|
 |
entity
Veterán
Registrovaný: Pia Júl 04, 2008 7:17 am Príspevky: 1228 Bydlisko: Bohémie
|
 Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - informace
Aha, takze niekto, kto pise recenzie na hry, ma lepsi prehlad o technickej stranke hry ako ludia, co vyvijaju graficke karty.  Nehovorim, ze to musi vyzerat nejako uber super mega c00l(co zrejme ani nebolo cielom), ale po technickej stranke to bola na vtedajsiu dobu dost pokrocila hra.
|
Pon Nov 08, 2010 2:12 pm |
|
 |
xxviktor
Součást Zóny
Registrovaný: Štv Apr 02, 2009 5:25 pm Príspevky: 1968
|
 Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - informace
Pokud jsem se dobře díval, tak GPU Gems nepíšou o převratných novinkách. Píšou prostě o tom, jak se dělá profesionální grafika. Celej ten článek je hlavně o dynamických stínech, což byla asi jediná pokročilá věc v celém enginu Stalkera. A ano, k tomu, abys mohl říct, že je daná grafika nepěkná, nepotřebuješ dělat profesionálního grafika. Rád bych tě upozornil na to, že ve stejném roce jako Stalker vyšla i Crysis a CoD MW, takže řeči o "vtedajšie dobe" jsou totálně mimo.
|
Pon Nov 08, 2010 2:43 pm |
|
 |
entity
Veterán
Registrovaný: Pia Júl 04, 2008 7:17 am Príspevky: 1228 Bydlisko: Bohémie
|
 Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - informace
Au contraire... Stalker bol jedna z prvych hier, ktore pouzivali deferred rendering. A naozaj neviem, co na grafika stalkera je nepekne? Do Zony pasuje uplne presne... ale to uz sme zase pri tom, ze niekto proste rad HDR.
|
Pon Nov 08, 2010 2:48 pm |
|
 |
janjanx
Zelenáč
Registrovaný: Pia Aug 01, 2008 11:56 am Príspevky: 81
|
 Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - informace
Tady je zas nekdo zmlsany grafikou nejnovejsich her.  Jestli budou hraci kupovat hry jenom podle grafiky, tak zachvili zustanou 3 giganticke spolecnosti ktere budou delat FPS hry a ostatni vyvojari se na to muzou rovnou vys***. V pripade amiku to tak asi bude a inovativni hry sand budou vznikat alespon na vychode. GSC je jedna z mala spolecnosti, ktere se podarilo s necim takovym prorazit. Jestli nekomu na stalkerovi vadi grafika, tak mu muzu rict, ze novy stalker pravdepodobne nebude zas tak velky skok, protoze GSC jednoduse neni giganticka americka spolecnost se stovkami grafiku. Driv stacilo mit na FPS hru s dobrou grafikou 20ticlenny tym, proto vznikala spousta skvelych her. Ale dnesni hraci jsou nesnesitelne nevdecni. A recenzenti jeste asi sokrat vic. Dneska nikdo s malym tymem absolutne nema sanci udelat grafiku tak, aby se jim zavdecil. V recenzich jsou hry hodnoceny extreme nizko jenom kvuli tomu, ze "grafika hry neodpovida dnesnim standartum". Recenzenti vidi kazdou chybicku ve hre, ale obrovskou praci, kterou vyvojari odvedli, uplne prehlizeji. A hraci potom breci jak starsi hry byvaly lepsi a jak je spatna grafika, ale paradoxne byvaji hry spatne prave proto ze se dnes venuje moc casu a prostredku grafice. A to jsem si myslel ze kazdou hru dela zabavnou jeji zajimava nebo inovativni hratelnost. Ne! Dnes maji vsichni chut hrat s vypnutym mozkem! Pevne doufam ze tento trend neprijde i na vychod...
_________________
|
Pon Nov 08, 2010 9:09 pm |
|
 |
entity
Veterán
Registrovaný: Pia Júl 04, 2008 7:17 am Príspevky: 1228 Bydlisko: Bohémie
|
 Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - informace
|
Pon Nov 08, 2010 9:55 pm |
|
 |
datastor
Technická podpora
Registrovaný: Uto Apr 03, 2007 2:31 pm Príspevky: 9112 Bydlisko: Prakticky zařízená, jazykovědná, notně modifikovaná sluj
|
 Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - informace
Hmm... i chudáka Sašu zmrvili.
janjanx: Pochop, že pokud se hra leskne, je ryze akční a hratelností je to kopie všeho, co jsme tady už měli v milionech obdob, tak je to z hlediska obchodu jasná volba. Studio se nemusí namáhat s výmyslem novinek, důraz se položí na grafiku a na neutuchající střelbu a "hráčům" to stačí. Můžeme nesouhlasit... ale znáš to.
Až nějak sesumíruju svoje nápady do dalšího dílu (i když je to naprostá zbytečnost, GSCčko si pojede beztak podle sebe), plácnu je do toho dalšího topiku.
_________________
|
Pon Nov 08, 2010 10:23 pm |
|
 |
wiloni
Součást Zóny
Registrovaný: Pon Dec 17, 2007 8:36 pm Príspevky: 2152 Bydlisko: Po dlouhých pěti letech konečně opět uklizený pokojík
|
 Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - informace
A co třeba MOH Airbonre. To rozhodně není tunelovka. Xray rozhodně není špatnej a pokud jde o práci se světly/stíny v realtime renderování, tak je rozhodně to nejlepší, co můžeš dnes najít. X Ray prostě ke Stalkerovi patří a dělat ho na jiném enginu by byla pitomost. Ono totiž engin není jen to jak hra vypadá, ale i spoustu věcí na pozadí, o kterých se nikde pořádně nedozvíme (práce s fyzikou, výpočet inteligence atd.), a pokud si nějaká společnost píše vlastní, tak si ho napíše tak aby ji perfektně vyhovoval. Pokud si někde sežene licenci tak už hru musí vytvářet tak, aby seděla do koupeného a to nemusí vždy vést k tomu nejvhodnějšímu výsledku. ARMA by taky s Cryenginem vypadala lépe, ale stěží už by se to hrálo (balistika, výpočet fyziky vykreslování velké plochy), ať si říká kdo chce co chce, ale Crysis je v podstatě taky koridorovka (bráno na výpočet scény). Na jedné straně moře a na druhé džungle přecpaná zelení. dál než pár metrů nevidíte (ostře). Takže ho tu zase tolik nepřechvalujte.
_________________ Balada pro hospodského rváče: Všichni chlapi v hospodě měli krví potřísněné ruce. Jenom já hubu ...
Sergeant Of The Master Sergeants Most Important Person Of Extreme Sergeants TO THE MAX!
|
Pon Nov 08, 2010 10:31 pm |
|
 |
Rsa Viper
Zástupce technické podpory
Registrovaný: Štv Júl 03, 2008 3:38 pm Príspevky: 2417
|
 Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - informace
wiloni: Bohužel, né každý si uvědomuje, že Crysis je jenom další koridorovka.
|
Uto Nov 09, 2010 7:55 am |
|
 |
xxviktor
Součást Zóny
Registrovaný: Štv Apr 02, 2009 5:25 pm Príspevky: 1968
|
 Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - informace
Vy jste asi Crysis moc nehráli. Vzpomínám si na hodně misí z Crysis a Warheadu, kde byly mapy stejně velké jako ty ze Stalkera (taky to není zrovna Flashpoint). Na Armu by CryEngin rozhodně nestačil, to je totálně mimo mísu. Airborne jsem nehrál, to přiznávám. A nenadávejte hergot mně. Hry jsou dneska obrovský byznys a v mainstreamu (Stalker fakt není žádný indie) to fakt nejde dělat ve dvou lidech. To je jako kdybyste se svou digitální kamerou vyrazili točit filmovej blockbuster. Vývojáři chcou (překvapivě) na hrách především vydělat-tzn. musí si to koupit hodně lidí a ty těžko přilákáte, když to bude hnusné jak řiť. Někdo může kontrovat Minecraftem, jenže tam je třeba si uvědomit, že to je jen blbé indie a těch 130 milionů, co to zatím vydělalo, by u AAA titulu stačilo tak maximálně na trailer. A osobně si stojím za tím, že grafika má na hratelnost taky nemalý vliv (vemte si Stalkera v X18 se statickýma stínama a s dynamickým osvětlením, kdy je atmoška lepší?). A jak už říkal Dan Vávra, experimentovat si můžou dovolit strejně jen veliké společnosti (které případný neúspěch ustojí), malé musí jet na jistotu. Zase nedělejte GSC chudáčky, imho se na Stalkerech a Metru napakovali nemálo. Jinak Stalker je super hra, ale kdovíjak originální mi taky nepřijde. A tvrzení, že hry jsou extrémně ztrhávány recenzenty kvůli grafice je pitomost. Podívejte se na Fallout New Vegas (otázka ale, jak to bude s prodejema).
|
Uto Nov 09, 2010 10:11 am |
|
 |
datastor
Technická podpora
Registrovaný: Uto Apr 03, 2007 2:31 pm Príspevky: 9112 Bydlisko: Prakticky zařízená, jazykovědná, notně modifikovaná sluj
|
 Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - informace
Z grafiky Stalkera tady lidi nikdy houfně nezvraceli (až na pár omezenějších jedinců), to jednak. Druhak až do teď Stalker vydělal poměrně dost, takže GSCčko má finanční zázemí a nikdo z nich chudáky nedělá (mimochodem Metro pod GSC rozhodně nespadá). Za třetí - menší studio vůbec nemusí jet na jistotu. Kdyby tomu tak bylo, tak doteď všichni hrajeme Tetris a možná ještě HD Hledání min. Stalker je oproti vývarům z Emeriky originální ve stovce věcí a velkou míru na tom má právě atmosféra podtržená X-Rayem. Ale to už bych se opakoval. Měnit ho je jedna velká zbytečnost a čas, co se tým bude zase přeučovat na další engine, se mohl využít k úvahám nad náplní hry, betatestu a nebo třeba na modelování zbraní.
A ještě malá poznámka na konec, když se tak nějak motáme kolem grafiky - vezmi si buildy. Proč je v nich grafika tak pěkná a nadčasová, když všechno běží pod DX8 renderem?
_________________
|
Uto Nov 09, 2010 10:49 am |
|
 |
xxviktor
Součást Zóny
Registrovaný: Štv Apr 02, 2009 5:25 pm Príspevky: 1968
|
 Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - informace
Buildama jsem se moc neprobíral, protože mi to obyčejně padlo hned jak jsem to pustil. Pravda s tím Metrem, trochu se mi popletlo THQ a GSC. Dřív byla situace trošku jiná. Těch herních molochů tolik nebylo, hry mohlo opravdu dělat jen pár lidí a taky se do nich tolik neinvestovalo. Imho by se právě hodně bugů vyřešilo výměnou enginu:) S takovou se Stalker vydá cestou Army 2, kdy se bude snažit, za cenu krvavých HW nároků, kouzlit z X let starým enginem.
|
Uto Nov 09, 2010 11:04 am |
|
 |
janjanx
Zelenáč
Registrovaný: Pia Aug 01, 2008 11:56 am Príspevky: 81
|
 Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - informace
datastor píše: janjanx: Pochop, že pokud se hra leskne, je ryze akční a hratelností je to kopie všeho, co jsme tady už měli v milionech obdob, tak je to z hlediska obchodu jasná volba. Studio se nemusí namáhat s výmyslem novinek, důraz se položí na grafiku a na neutuchající střelbu a "hráčům" to stačí. Můžeme nesouhlasit... ale znáš to.. Uz dlouho se snazim pochopit hrace a jejich postoj ke hram, protoze se muze stat, ze to v budoucnu bude soucast meho povolani. Nejaky prostor pro male vyvojarske tymy tu je, ale bohuzel to vypada, ze se stale zmensuje a tak se muze stat, ze az dostuduju, budu mit dostatecne programatorske dovednosti a par lidi, kteri by byli ochotni se do takove silenosti pustit, tak uz tady zadny prostor nebude. Ale co ja vim... vsechno muze byt za par let uplne jinak. wiloni píše: A co třeba MOH Airbonre. Airborne je perfektni a o to vice me mrzi ze novy MoH je obycejny cod koridor. xxviktor píše: ...je třeba si uvědomit, že to je jen blbé indie a těch 130 milionů, co to zatím vydělalo, by u AAA titulu stačilo tak maximálně na trailer... Nechapu duvod pouziti slovniho spojeni "blba indie". Hry ktere ja povazuju za nejlepsi vetsinou nejsou oznacovany AAA. A zjevne mame jinou predstavu o tom jaka grafika je hezka a dostacujici. Ja nemam potrebu mit nejake HD textury a nejmodernejsi technologie, atmosfera ve stalkerovi neni zpusobena HD grafikou se super efekty, ale dobre stylizovanou a ladenou grafikou s dobrym nasvetlenim. Jeste bych rad podotknul k enginu noveho stalkera: napadlo me ze by bylo ironicke, kdyby se rozhodli pouzit 4A engine  .
_________________
|
Uto Nov 09, 2010 5:57 pm |
|
 |
xxviktor
Součást Zóny
Registrovaný: Štv Apr 02, 2009 5:25 pm Príspevky: 1968
|
 Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - informace
Zapni si Stalkera s dynamickym nasvícením, potom se statickým, a pak mi řekni, kdy na tebe hra více působila. Pak mi můžeš začít kázat o nedůležitosti grafiky. A blbé indie proto, že 99% indie produkce jsou srágory a taky proto, že indie věci prostě nemůžeš srovnávat s velkýma titulama jako je třeba Stalker. Občas se do většího rybníčku někdo prorazit pokusí, ale není to často (třeba Zeno Clash, ale asi to taky nebylo kdovíco, vzhledem k tomu, že od doby vydání první hry je ticho po pěšině). A ano, prostor je malý, točí se v tom velký prachy s nejistým výsledkem. Ani se nedivím vydavatelům, že se jim nechce investovat do nejistých projektů.
|
Uto Nov 09, 2010 6:20 pm |
|
 |
Lerry
Zkušený
Registrovaný: Str Máj 27, 2009 1:09 pm Príspevky: 640 Bydlisko: Útušická hasičárna
|
 Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - informace
Pamatuju si, že když vyšel SoCH úplně sem se třásl na jakých detailech ho zapnu. A na rok staré Ati X1900 256Mb sem to rozjel na max bez vyhlazovaní. Takže v dnešní době si Stalkery na grafice z roku 06, 07 na to dynamický osvětlení zahraješ. Pro někoho rozhoduje grafika, ale já radši příběh a nějakou tu grafiku oželím. Třeba novej fallout je naprosto parádní a to postradá veškeré nové i staré DirectX efekty, ani dynamický světla nemá, zato náboj a atmosféra sou super. Ale to už zaleží na každym, z jakýho pohledu to bude brát.
Ohledně nového enginu si myslím, že si vytvoří novej postavenej na X-ray, akorát že ho pojmenujou jinak. Cryengine bych do Zóny nezkousl :-/
_________________ Jedinec neznamená nic... Celek, celkem nic. Adobe after effect CS5
|
Uto Nov 09, 2010 8:08 pm |
|
 |
|
Kto je on-line |
Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť |
|
Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
|
|