Otázka č.1: Chce se po mně nějaký výpis z logu, ale nevím kde je, kamarád ho nemá, v obchodě jsem taky nepochodil a na úřad se mi nechce. Co mám dělat?Odpověď: Většinou se po pádu hry objeví okno s letmým popisem, že ne všechno je v pořádku. To nám sem neposílejte, protože z něj nikdo skutečně nic nevyčte. A teď k věci - Log je ve složce:
Stín Černobylu: Sdílené dokumenty/STALKER-SHOC/logs
Clear Sky: Sdílené dokumenty/STALKER-STCS/logs
Call of Pripyat: Sdílené dokumenty/S.T.A.L.K.E.R. - Call of Pripyat/logs
Soubor se jmenuje
xray_název-profilu.log. Máte-li Visty, soubor najdete v adresáři Users\Public\Documents\STALKER-SHOC (případně STALKER-STCS nebo S.T.A.L.K.E.R. - Call of Pripyat). Soubor otevřete v obyčejném poznámkovém bloku a poté zkopírujte posledních pár řádků na konci dokumentu pod popiskem ERROR.
Otázka č.2: Jak mám zprovoznit modifikace?Odpověď: Pokud modifikace nemají instalátor, stačí po rozbalení staženého archivu vyextrahovat obsah přímo do složky
gamedata v herním adresáři (naleznete tu i složku BIN).
Složku gamedata musíte však sami vytvořit, v čisté hře ji nenajdete. Jakmile celou modifikaci nakopírujete právě do této složky, najděte v herním adresáři soubor
fsgame.ltx, otevřete jej v poznámkovém bloku a hodnoty
false u řádku
$gamedata$ přepište na
true.
Následující postup se týká pouze Stínu Černobylu:
V adresáři gamedata\config si pak najděte soubor
system.ltx [pokud jej modifikace obsahuje] a ten otevřete v Poznámkovém bloku. Vyhledejte řádek
current_server_entity_version a jeho hodnotu přepište z
6 na
7. Hodnotu
6 hra používá pro verzi s patchem 1.0004, hodnotu
7 pak pro verzi s patchem 1.0005. Pokud je u konkrétního modpacku nebo modifikace přímo archiv se soubory i pro vyšší verzi, můžete tento krok přeskočit. Pozor! Tato úprava nebude fungovat tehdy, pokud v modifikaci a nebo jejím patchi jsou skripty dialog_manager, task_manager a xr_motivator.
Otázka č.2b: A co když si chci udělat vlastní modifikaci? Kde najdu herní soubory?Nejdřív musíte pomocí
následujícího programu rozbalit herní *.db archivy. Potom budete mít přístup ke všemu, co hra obsahuje. Kompletní seznam souborů v jednotlivých archivech najdete o kousek níž v odstavci č.4.
Otázka č.3: Hra spadla s následující chybou. Co mám dělat?Kód:
[error]Expression : fatal error
[error]Function : CStringTable::Load
[error]File : E:\stalker\sources\trunk\xr_3da\xrGame\string_table.cpp
[error]Line : 53
[error]Description : <no expression>
[error]Arguments : string table xml file not found string_table_includes.xml, for language eng
Záleží na vaší jazykové verzi hry. Pokud použijete modifikaci nebo modpack s texty v angličtině nebo ruštině, která obsahuje svoje vlastní přidané soubory s texty, tak hra před načtením spadne. Řešení jsou dvě:
První varianta: Smažte (nebo přejmenujte) z adresáře gamedata\config soubor localization.ltx. Pak ale o všechny nově přidané texty přijdete a ve hře se zobrazí pouze jejich stringy.
Druhá varianta: V adresáři gamedata\config najděte soubor localization.ltx a otevřete jej v Poznámkovém bloku (nebo jiném textovém editoru vyjma Wordu). Přepište v něm hodnotu u řádku language na cze a hodnotu u řádku font_prefix na _cent. Výsledek by měl vypadat následovně:
Kód:
language = cze
font_prefix = _cent
Nyní změny uložte a vraťte se o jednu složku zpátky. Celou složku s texty, jejíž název se odvíjí podle lokalizace [nejčastěji tedy eng nebo rus] překopírujte a přejmenujte ji na cze. Nyní by hra měla fungovat správně.
Otázka č.4: Chtěl bych si rozbalit herní archivy, ale nechce se mi to extrahovat všechno. Je někde seznam toho, co kde najdu?Odpověď: Stačí se podívat na následující seznam:
gamedata.dba- config [creatures, gameplay, models, mp, prefetch, scripts, text, ui, weapons, weathers]
- scripts
- shaders [r1, r2, shared]
- spawns [all.spawn]
- game.graph, gamemtl.xr, lanims.xr, particles.xr, resource.h, senvironment.xr, shaders.xr, shaders_xrlc.xr, stalkergame.inf
gamedata.dbb[Obsah patche 1.0005. Pokud chcete vytvořit modpack na verzi 1.0005, musíte vyextrahovat a použít soubory i z tohohle archivu!]- config [creatures, gameplay, misc, mp, scripts, text, ui, weapons, weathers, několik dalších souborů]
- levels [l01_escape až l12u_sarcofag]
- scripts
- shaders [r1, r2]
- spawns [all.spawn]
- textures [artifact, flare, fx, glow, internal, lights, mtl, pfx, prop, temp, ui, veh, water]
gamedata.dbc- config [ui, system.ltx]
- scripts
gamedata.dbp[Dotáčky dabingu od CDProjektu]
- sounds [character_voices]
gamedata.db0- ai [alife, common]
- anims [camera_effects, editor, helicopter, path]
- config [skoro kompletní adresář]
- levels [escape, garbage, agroprom, agr_underground, darkvalley, labx18]
gamedata.db1- levels [labx18, bar, rostok, military, yantar, brainlab, radar]
gamedata.db2- levels [radar, bunker, pripyat, stancia, stancia_2]
gamedata.db3- levels [stancia_2, control_monolith, sarcofag, testers_mp_agroprom, testers_mp_atp, testers_mp_bath, testers_mp_darkvalley, testers_mp_factory, testers_mp_lost_village, testers_mp_military_1, testers_mp_military_2, testers_mp_pool, testers_mp_railroad, testers_mp_rostok]
gamedata.db4- levels [testers_mp_rostok, testers_mp_workshop]
- meshes [actors, dm, equipments, food, monsters, objects, physics, weapons]
- batch_convert.ltx
- scripts
- shaders [r1, r2, shared]
- sounds [actor, affects, alexmx, ambient, anomaly, car, characters_voice]
gamedata.db5- textures [act, andy, artifact, car, controller, corp, crete, det, detail, door, ed, effects, fbr, flare, fonts, fx, glas, glow, gr, grnd, hud, human, icon, internal, intro]
- sounds [detectors, device, heart, helicopter, characters_voice, interface, intro, material, messages, monsters, mp_actor, music, nature, script_replics, script_sound, scripts, weapons]
gamedata.db6- textures [intro, item, jeffry, level, lights, map]
gamedata.db7- textures [mtl, pda, pfx, prop, sign, sky, sleep, ston, temp, terrain, tree, trees, ui]
gamedata.db8- spawns [all.spawn]
- textures [ui, veh, water, wind, wm, wood, wpn]
gamedata.db9- config [misc, text, ui, localization.ltx]
- meshes [equipments]
- sounds [character_voices]
Otázka č.5: Krabicové verze Stínu Černobylu od CD Projektu (edice Topseller) mají napevno integrovaný patch 1.0006, což se od 2. září 2013 týká i všech Steam verzí. Patch 1.0006 však není oficiální aktualizací od GSC a kvůli tomu může během hraní docházet k mnoha nepříjemným problémům - namátkou například k propadávání upuštěných zbraní pod zem, ke špatné reakci postav, chybnému průběhu několika úkolů či celkové nestabilitě. Naštěstí je poměrně snadné vrátit se na původní verze, kde k výše zmíněným problémům nedocházelo.Odpověď: Jak na to? Stačí se řídit
návodem na DMP blogu.