• shadow of chernobyl
  • clearsky
  • call of pripyat
  • stalker 2
  • metro 2033
  • modding
  • larp
  • Čerrnobyl
  • forum
         | scorpions.cz | cheater.cz | gta.cz | mafia | gothic | nfs | tgames | doom3 | worms | webtech | ...
 
Datastors ModPack: Clear Sky Datastors ModPack: Shadow of Chernobyl Nebuďte lamy!
Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pia Máj 24, 2019 8:30 pm



Táto téma je zamknutá, nemôžete posielať nové príspevky alebo odpovedať na staršie.  [ Príspevok: 1 ] 
 S.T.A.L.K.E.R.: Shadow Of Chernobyl 
Autor Správa
Technická podpora
Technická podpora
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto Apr 03, 2007 2:31 pm
Príspevky: 9103
Bydlisko: Prakticky zařízená, jazykovědná, notně modifikovaná sluj
Poslať S.T.A.L.K.E.R.: Shadow Of Chernobyl
Otázka: Během instalace se zobrazí hláška že nemám dostatek virtuální paměti. Co mám dělat?
Odpověď: Řešení je prosté, stačí kliknout pravým myšítkem na Tento počítač -> Vlastnosti -> Výkon -> Nastavení -> Upřesnit -> Virtuální paměť -> Změnit. Hodnotu virtuální paměti nastavte alespoň na 2 GB.

Otázka: Při míření mi po obrazovce probíhají černé fragmenty. Co s tím?
Odpověď: Většinou pomůže zapnout konzoli (klávesa pod Escape) a napsat do ní následující příkaz: r2_sun_near_border 1.0. Potvrďte Enterem a opusťte konzoli. Nyní by vše mělo být v pořádku.

Otázka: Český dabing ve hře mi málem utrhl uši. Jde se toho nějak zbavit, nebo budu muset trpět dál?
Odpověď: Stačí jen přejmenovat nebo smazat archiv GAMEDATA.DBP v hlavním kořenovém adresáři s hrou.

Otázka: Jak docílit nejlepšího zakončení?
Odpověď: Nejlepší konec spatříte ve chvíli, kdy se po dokončení mise v podzemní laboratoři v Jantaru (po nalezení Duchova těla a zjištění pozice stalkera jménem Stopař), vrátíte zpět do Kordonu a se zmíněným Stopařem se setkáte (jeho pozice je označena na PDA mapě). Ten vám řekne, kde najdete Doktora (nachází se ve Střelcově úkrytu v podzemní části Agropromu, kde jste našli i rychlopalný AK74 a Střelcův flashdisk). Po setkání s Doktorem se vám na PDA mapě zobrazí bod, označující hotelový pokoj v Pripjati. Tam také musíte zavítat - mimo několika kusů výbavy v něm najdete i elektronický dekodér. S tímto vybavením pokračujte normálním způsobem do černobylské elektrárny a jedinou možnou cestou pokračujte směrem k Monolitu (velká místnost s rozbořenou konstrukcí). Ještě než však vejdete do místnosti, pečlivě prozkoumejte blízké okolí. Po chvíli určitě objevíte malou chodbičku s žebříkem u stěny. Po něm vyšplhejte nahoru na podlaží a dojděte k zamčeným dveřím. Během dekódování pozabíjejte příchozí členy frakce Monolit a pak pokračujte dál.


Otázka: Během deště mi přes monitor problikávají různorodě barevné fragmenty a likvidují tak herní atmosféru. Dá se s tím něco dělat?
Odpověď: Tato chyba lze odstranit prostým restartováním hry.


Otázka: Lze nějak zapnout pohled zpoza zad Označeného??
Odpověď: Ve Sdílených dokumentech je složka STALKER-SHOC. V ní otevřete soubor user.ltx a dopiště do něj následující řádky:

bind cam_1 kF1
bind cam_2 kF2
bind cam_3 kF3


Otázka: Během hry se mi po přestupu do jiné lokace automaticky aktivují nové postranní úkoly, i když jsem žádný plnit nechtěl. Co mám udělat?
Odpověď: Jedná se o starší malou chybu, která má však velmi prosté řešení - po přidělení takového úkolu stačí pouze uložit hru a hned nato ji opětovně načíst. Úkol se zobrazí jako splněný a vy si tak můžete dojít pro odměnu.


Otázka: Při pohybu mi problikává zaměřovač. Co mám dělat?
Odpověď: Hrajete pravděpodobně při statickém osvětlení a možná máte zapnutý antialiasing. Stačí vstoupit do nastavení grafiky (options – video) a zapnout „full dynamic lighting“ (plně dynamické nasvětlení), dále pokračujte do pokročilého nastavení (advanced) a vypněte antialiasing (Vyhlazování hran). Antialiasing se ve hře stejně nijak neprojevuje, ani když je nastaven na maximum. Započněte hru a následně se vraťte do Windows. Opět spustťte Stalkera a nastavte si statické osvětlení. Vyhlazování hran ponechte vypnuté.


Otázka: Po zapnutí hry mě otravují loga výrobců. Jde je nějak přeskočit?
Odpověď: Stačí kliknout na zástupce hry pravým myšítkem a najet na Vlastnosti. Do řádku Cíl dopište na konec cesty parametr "-nointro -noprefetch" (bez uvozovek a s mezerou před -nointro). Parametrem -noprefetch docílíte rychlejšího nahrávání oblastí.


Otázka: Dostal jsem se do podzemní laboratoře v Temném údolí, avšak po zadání kombinace k zamčeným dveřím se nic nestane. Co mám dělat?
Odpověď: Hodně hráčů omylem zadává nesprávný kód - správná kombinace zní 1243 (hráči téměř vždy zadávali kombinaci 1234).


Otázka: Ve hře se mluvilo o Bulldogu - co to je a kde to najít?
Odpověď: Bulldog je granátomet - jeden se válí ve zbrojnici frakce Svoboda, kterou ale hlídá voják. Další se povaluje v jedné z chatek ve vesničce s upíry (lokace Armádní sklady).


Otázka: Lze se vrátit z elektrárny?
Odpověď: Z elektrárny bohužel cesta zpět není. Pokud chcete hrát hru i nadále, můžete se vrátit z Pripjatě.


Otázka: Na začátku hry nejdou otevřít dveře u překupníka.
Odpověď: Nebuďte netrpěliví a nechejte Sidoroviče domluvit. Následně si s ním promluvte o úkolu, který přijměte a dveře vám pak odemkne.


Otázka: I když nastavím herní grafiku na maximum, stále nejsem s výsledkem spokojen. Není někde ještě nějaké další grafické nastavení?
Odpověď: V menu další nastavení sice nenajdete, ale mohla by vám pomoci editace přímo přes herní konzoli (klávesa ~). Výpis toho, co všechno jde změnit, naleznete pod tímto odkazem.


Otázka: Vrátil jsem se ze strastiplné mise a při pokusu promluvit si s barmanem jen hloupě civí do televize a odmítá se se mnou bavit. Co s tím?
Odpověď: Mělo by stačit několikrát zmáčknout klávesu interakce (standardně F). Ti, kdož hrají s modifikacemi a nebo si rozbalili herní archivy, mohou tuto úpravu provést sami - stačí jen otevřít soubor actor.ltx v adresáři gamedata/config/creatures a najít si text "pickup_info_radius“. Hodnotu 5 přepište třeba na 10 a změny uložte.


Otázka: Po návratu k Sidorovičovi mne nemile překvapily zavřené dveře, které nejdou žádnými možnými prostředky otevřít. To se na mě naštval, nebo co?
Odpověď: Nenaštval, jenom jste opět narazili na další bug ve hře. Jeho řešení je však nadmíru prosté - klikněte na následující odkaz a následně si obsah archivu nakopírujte do adresáře se hrou. Sidorovič pak bude mít otevřeno trvale.


Otázka: Trochu jsem se poflakoval po zamořené oblasti a najednou začal můj stalker kulhat. Co se to stalo?
Odpověď: Tento problém je způsoben nadměrnou radiací v dané oblasti. Jediným možným východiskem je načíst starší pozici. Pokud starší save nemáte, budete muset naloadovat nejnovější autosave, případně (v tom nejhorším případě) začít hrát od začátku a na radiaci si holt dávat pozor.


Otázka: Během hry jsem si klávesou F12 nafotil hromadu nádherných screenshotů. Jenže kam se uložily?
Odpověď: Veškeré screenshoty, nafocené klávesou F12, se ukládají do složky Sdílené dokumenty/STALKER-SHOC/screenshots.


Otázka: Chtěl bych si zazálohovat moje uložené pozice, ale nemohu je najít. Kam se uložily?
Odpověď: Jedná se o stejnou složku, jako v předchozím případě - tentokrát však obsah nenajdete v podsložce screenshots, ale savedgames.


Otázka: Mám doma verzi hry 1.0000, kde nějak záhadně rychle ubíhá čas - a také velice rychle zemřu následkem vyhladovění. Co s tím?
Odpověď: V této neopatchované verzi hry existuje možnost zrychlovat čas. Zapíná se klávesou *, vypíná se klávesou /.


Otázka: Z PDA mrtvého stalkera jsem se dozvěděl o skrýši ve sklepě, ale po příchodu na místo určení žádný sklep najít nemohu. Dělají si ze mě autoři hry legraci nebo jen hledám špatně?
Odpověď: Tohle je vina překladu - pokud budova nemá sklep, má určitě půdu. Tam také kýžený poklad naleznete.


Otázka: Vůdce Povinnosti, generál Voronin, mi zadal úkol zlikvidovat banditu s názvem Poker. Jenže ať jsem ho hledal na všemožných místech, neuspěl jsem. Existuje vůbec, nebo je to jen mýtus?
Odpověď: Hledání bandity Pokera je snad nejžhavější téma - tento stalker skutečně existuje, ale je třeba hrát s nejnovějším patchem 1.0004. Teprve pak jej můžete nalézt v podzemních kobkách pod institutem Agroprom, kam vás dovedl na začátku hry stalker Krtek.


Otázka: Nemůžu najít rodinnou zbraň, byl jsem na místě, kde má podle PDA být, ale nic tam není. Kde ji mám hledat?
Odpověď: Zbraň, kterou po vás chce stalker Lovec, naleznete skutečně na tomto místě. Pokud se pozorně rozhlédnete po okolí, uvidíte u zříceného vrtulníku tunel s několika elektrickými anomáliemi. Stačí se přes ně dostat k plechovému kontejneru a vlézt dovnitř. Na konci kontejneru hledanou brokovnici naleznete.


Otázka: Hru jsem dohrál, ale Streloka (Střelce) jsem nenašel. Co je to za postavu? A co říkal ten zelený hologram na konci hry?
Odpověď: Vzhledem k tomu, že by následující odpověď byla kompletním rozřešením celého příběhu, bude lepší navštívit příslušná témata:
- První
- Druhé


Otázka: Překupník po mě chce najít nějaký ocas pseudopsa. Jenže kde ho mám vzít?
Odpověď: Ocas pseudopsa je ceněný předmět - několik těchto zvířat můžete s pravidelností nalézt před vstupem do baru, kde krom těchto potvor pobíhají i normální psi. Jeden pseudopes je i ve slepém tunelu v Kordonu za táborem banditů, kde věznili Šikulu. Problém je spíše v tom, že onen ocas nejde v inventáři moc dobře vidět a může se tak klidně stát, že jste ho jen přehlédli.


Otázka: Nefunguje mi ve hře baterka a ze tmy mám strach. Co mám dělat?
Odpověď: Existují dvě možnosti - buďto otevřete konzoli přímo ve hře klávesou ~ (hned pod Escapem) a napište do ní následující příkaz: r1_dlights on. Ten samý příkaz stačí však dopsat do souboru user.ltx, který naleznete v adresáři Sdílené dokumenty/STALKER-SHOC/. Soubory s příponou *.ltx otevřete v normálním poznámkovém bloku. Pak již nebudete muset psát tento příkaz do konzole.


Otázka: U železničního přejezdu je dvojice budov a na jedné z nich jsem našel plechovou krabičku. Všude se dozvídám, že v ní mají být náboje do AK a tlumič, ale já v ní nic nenašel. Proč se mi to stalo?
Odpověď: Častokrát se stane, že předměty z vysoko umístěných bedniček propadnou skrz texturu a dopadnou na zem. Stačí jen seskočit dolu a najít místo, kam věci spadly.


Otázka: Dozvěděl jsem se od mrtvého nepřítele o další skrýši. Jaké však bylo mé překvapení, když jsem nic nenašel. Krom toho mi na mapě pořád svítí fialová ikonka. Co mám udělat?
Odpověď: Fialové kroužky na mapě označující poklad by měly po prohledání skrýše zmizet. Občas se tak nestane a vy se potom ke stejnému místu vracíte… a vracíte… a vracíte… no často i dvakrát, a když najdete houby, tak si nadáváte, že jste vážili tu štreku. Je to všechno proto, že jste prošacovali dva nebo více nebožtíků se stejnou lokací pokladu v PDA. Pomoc je jednoduchá – pokud zjistíte, že kroužek zůstává na mapě, otevřete znovu skrýš, hoďte tam cokoliv z vašeho inventáře a hned si to vezměte zpátky. Tam, zpátky, tam, zpátky, tolikrát, dokud se nezbavíte té fialovosti. Viz následující téma.


Otázka: U vůdce banditů Borova jsem našel chleba, který ale nejde sníst. To je taky bug?
Odpověď: Bohužel ano. Tento chleba se sice sníst nedá, ale můžete ho prodat překupníkovi, který vám za něj dá mnohem více peněz, než za chleba obyčejný.


Otázka: Doslechl jsem se, že se ve hře dá najít kytara a vysílačka. Je to pravda? Dá se na kytaru hrát?
Odpověď: Kytaru i vysílačku ve hře najít lze. Stačí se dostat do Temného údolí a dojít k velkému ohraženému komplexu budov nedaleko farmy (před vstupní bránou je poházeno haraburdí a před vámi je jeřáb). Pokud tento komplex obejdete zleva, dostanete se na travnatou plochu s hromadou anomálií a železnou konstrukcí s podivným kontejnerem uprostřed. Pokud do něj skočíte, najdete nejen kytaru a vysílačku, ale i vzácný artefakt. Jen si musíte dát pozor na vysokou radiaci. Na kytaru však hrát nemůžete a ani vysílačka vám k ničemu neposlouží.


Otázka: V baru je jedna oblast, kam mě hlídka nepustí. Dá se tam dostat? Co musím splnit?
Odpověď: Nejprve je nutné vrátit se k barmanovi po úspěšném získání dokumentů od stalkera jménem Duch, jehož mrtvolu naleznete v podzemní laboratoři v Jantaru. Poté si promluvte s velitelem hlídky, který vás pustí dovnitř.


Otázka: Chci se přidat k frakci. Jde to?
Odpověď: Ve výchozí hře ne. Tuto možnost přináší až nejrůznější modifikace.


Otázka: Kolik je vůbec ve hře Kontrolérů?
Odpověď: Celkem můžete v Zóně nalézt čtyři. První na vás zaútočí v podzemní Agropromu, druhého střetnete v lokaci Armádní skladiště (v opuštěné vesničce s upíry), třetí Kontrolér je v podzemní laboratoři v Jantaru, a poslední čtvrtý se vyskytuje rovněž v Jantaru, ale v areálu zamořeném psi-emisemi.


Otázka: Proč mě nechce stalker v Aréně pustit na bojiště?
Odpověď: Pokud se tak stane, nemáte ještě dostatek zkušeností (hodnota se zobrazuje například v okně s portrétem Označeného během dialogu s nehratelnou postavou). Hned po příchodu do Baru je tak možné odbojovat jen prvních pár "rozehřívacích" bitev. Teprve až vaše zkušenosti postoupí na další úroveň, budete moci pokračovat v obtížnějších výzvách.


Jak se dostanu z laboratoře X-16? Sebral jsem informace, obral jsem Ducha o dokumenty a vrátil jsem se po směru, odkud jsem přišel. Přesto však narazím jen na zeď a rozbitý žebřík. Cíl mám přitom přímo před sebou!
Odpověď: Problém tkví v tom, že se nemáte vracet zpátky k žebříku, ale musíte proskočit dírou v zemi nedaleko mrtvého Ducha. Pak vás čeká menší průzkum podzemních chodeb, na jejichž konci je žebřík, vedoucí zpět na povrch.


Stalker v baru jménem Bróm mi dal za úkol najít zbraň člena Povinnosti. Ale já ji nemohu najít!
Odpověď: Tato zbraň se nachází v rukou bandity Frátera, který je v podzemí Agropromu (místo, které vám ukázal Krtek).

_________________
Obrázok


Str Okt 31, 2007 5:43 pm
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Táto téma je zamknutá, nemôžete posielať nové príspevky alebo odpovedať na staršie.   [ Príspevok: 1 ] 

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: