
S.T.A.L.K.E.R. - DMP pro Stín Černobylu
_______________________________________________________________
Základní informace k modpacku: přejít na článek.
_______________________________________________________________
1] Po dokončení měření emisí možná nechce profesor Kruglov / asistent Semenov vstát. Stačí uložit a opět načíst hru, což platí i pro možné chybky v chování NPC [míření na jedno místo a tak podobně]. V novějších verzích je už tahle chyba odstraněná.
2] Dojde-li během hry k nesprávnému zobrazení stínů kolem postavy, zapněte si vlnovkou [hned pod Escapem] konzoli a napište do ní příkaz
r2_sun_near_border 1.0, pak stiskněte Enter a hrajte. Jde o enginovou chybu nesouvisející s DMP.
3] Při sprintu ze zbraní mizí granátomety a po chvíli nejdou házet šroubky a granáty. Jde o menší chybu v Reanimation Projektu [nové modely rukou], se kterou ale krom autora těžko někdo něco udělá. Tak jako tak nejde o žádnou zásadní věc, která by hraní DMP nějak znemožňovala. Šrouby a granáty stačí schovat a pak je znovu vyndat. Od vydání osmé verze DMP je tento problém již vyřešen.
4] Pod Windows Vista dochází/může docházet k prodlevám v objevování se předmětů z rozbitých beden nebo v umisťování NPC a nejde o chybu v modpacku.
5] Během hry může docházet k občasným zásekům na rozličných místech, jako například před můstkem směrem do baru, před vesničkou v Kordonu atd. Není to vinou modpacku. Zásekům lze předejít přidáním parametru
-noprefetch do zástupce hry [pravým myšítkem na ikonu hry,
Vlastnosti, kolonka
Cíl, parametr dopsat za konec cesty - například
"D:\Hry\Stalker\bin\XR_3DA.exe" -noprefetch].
6] Chcete-li si zapnout původní zaměřovač místo běžného tečkového, otevřete si v adresáři
gamedata/config soubor
system.ltx a vyhledejte řádek
hud_cursor. Odmažte tu část, která před sebou nemá středníky [je to ta druhá] a v první části středníky u všech řádků odstraňte - kromě řádku
;klasická verze zaměřovače.
7] Teď něco k protáčení kamery při zásahu. Jde o věc, kterou modpackem nemůžu vynutit, protože veškeré hodnoty se ukládají do konfiguračního souboru s grafickým nastavením, do kterého DMP nemá přístup. Lze se toho však velmi snadno zbavit, konkrétně editací souboru user.ltx v adresáři Sdílené dokumenty\STALKER-SHOC [Win XP] nebo Users\Public\Documents\STALKER-SHOC [Win 7/Vista]. Otevřete jej například v Poznámkovém bloku [hlavně ne ve Wordu!] a u položek cam_inert a cam_slide_inert přepište stávající hodnoty na nulu. Můžete rovněž použít hodnoty 0.2 [pro cam_inert] a 0.1 [pro cam_slide_inert]. Údaje lze měnit i za běhu hry po stisknutí vlnovky [klávesa pod Escapem].
8] Pokud si budete chtít vypnout dynamické HUDy u obleků s maskou, stačí si otevřít v adresáři
gamedata/scripts soubor
dynamic_hud.script a hned na začátku souboru změnit hodnotu
local suithud_enable = 1 na
local suithud_enable = 0. Oproti starší verzi 7.770 jsou už v 7.850 HUDy aktivní od začátku, ale s jinou (ne tak rušivou) texturou.
9] Chcete-li se zbavit zvuků kroků, stačí v adresáři
gamedata/sounds/material/actor smazat nebo přejmenovat složku
step.
10] Pokud si zapnete statické nasvícení, nebude se dobře zobrazovat textura na FN2000. Dá se to ale snadno opravit - podívejte se do
gamedata/textures/wpn a smažte soubor s názvem
wpn_fn2000_new.dds.
11] Na P90 chybí červená tečka v mířidle. Co s tím? Ona tam vlastně nechybí, ale vzhledem k problémům s renderovacím systémem hry je tečka špatně vidět [korektně se zobrazuje jen pod DX8, tzn. pod statickým nasvícením]. Je to problém všech Stalkerů, ale bohužel neřešitelný.