• shadow of chernobyl
  • clearsky
  • call of pripyat
  • stalker 2
  • metro 2033
  • modding
  • larp
  • Čerrnobyl
  • forum
         | scorpions.cz | cheater.cz | gta.cz | mafia | gothic | nfs | tgames | doom3 | worms | webtech | ...
 
Datastors ModPack: Clear Sky Datastors ModPack: Shadow of Chernobyl Nebuďte lamy!
Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Uto Sep 17, 2019 12:12 pm



Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 11 ] 
 Vlastní postranní mise 
Autor Správa
Technická podpora
Technická podpora
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto Apr 03, 2007 2:31 pm
Príspevky: 9109
Bydlisko: Prakticky zařízená, jazykovědná, notně modifikovaná sluj
Odpoveď s citáciou
Poslať Vlastní postranní mise
Dnešní díl budeme věnovat vytvoření vlastní postranní mise. Nejde o žádnou komplikovanou věc, jak by se mohlo na první pohled zdát. Pro příklad si ukážeme, jak donutit Sidoroviče k tomu, aby nám nabídnul úkol spočívající v nalezení... třeba pušky SIG SG.550.

config/misc/task_manager.ltx

Hned na začátku souboru si všimneme výpisu názvů úkolů. Vzhledem k tomu, že náš příklad se týká nálezu zbraně, budeme upravovat oddíl Find Item. Názvy úkolů jdou popořadě a nesmíme proto dva úkoly pojmenovat stejně. V našem příkladu si tudíž postranní misi pojmenujeme jako tm_find_item_2.

Srolujeme na konec souboru a dopíšeme do něj potřebnou sekci s obsahem úkolu. Příklad:

Kód:
[tm_find_item_2]
type = find_item
community = actor
text = tm_find_item_2_text
description = tm_find_item_2_descr
parent = trader
target = wpn_sig550
reward_money = 1000
reward_reputation = +5
reward_rank = 3
prior = 1
idle_time = 648000


Co ale všechny ty řádky můžou ovlivnit a k čemu jsou?

Kód:
[tm_find_item_2] - název úkolu

type = find_item - druh úkolu:
   find_item - nález zbraně nebo obleku
   eliminate_lager - zlikvidování nepřátel
   artefact - nález artefaktu
   kill_stalker - zabití konkrétního stalkera

community = actor
text = tm_find_item_2_text - nadpis úkolu, navazuje na název stringu v stable_task:manager.xml

description = tm_find_item_2_descr - popis k úkolu, platí předchozí poučka

parent = trader - zadavatel
target = wpn_sig550 - předmět k nalezení
reward_money = 1000 - odměna za splnění mise
reward_reputation = +5 - nárůst reputace za splnění mise
reward_rank = 3 - rank konkrétní odměny, netřeba měnit

prior = 1 - priorita úkolu (od jedničky až dál, systém jako ve škole - jednička je nejvyšší priorita a úkol se zobrazí jako první)

idle_time = 648000 - čas, za jak dlouho se úkol znovu objeví v nabídce zadavatele. Jedna herní hodina je šest neherních minut, jeden neherní den je 86400 sekund. Hodnota 648000 tudíž bude odpovídat zhruba sedmi a půl neherním dnům.


Jakmile budeme mít z krku task_manager.ltx, změny uložíme a přejdeme k popiskům. Ty najdeme v gamedata/config/text/cze/stable_task_manager.xml a podle toho, jak jsme si pojmenovali náš úkol, musíme pojmenovat i adekvátní stringy s textem. V našem případě to bude vypadat následovně:

Kód:
<string id="tm_find_item_2">
      <text>Najdi SIG SG.550</text>
   </string>
   <string id="tm_find_item_2_descr">
      <text>Je potřeba získat pušku SIG SG.550</text>
   </string>
   <string id="tm_find_item_2_text">
      <text>Sem si dodejte svůj vlastní popis včetně detailů - proč chce postava pušku získat, co za to hráč dostane, jak se ztratila a podobně.</text>


Popisek u stringu tm_find_item_2 se objeví v hlavní dialog nabídce u překupníka, string tm_find_item_2_descr pak v PDA po najetí na ikonku s pozicí předmětu a tm_find_item_2_text slouží k vlastnímu textu.

Změny stejně jako minule uložte. Ještě se ale neradujte, jelikož jenom po těhle dvou změnách byste se dočkali akorát tak pádu. Nejdůležitějším krokem teď je zajistit, aby hra úkol vůbec evidovala. Na to budeme potřebovat soubor storyline_info_taskmanager.xml, který najdeme v adresáři gamedata/config/gameplay.

V tomhle souboru najdeme seznam všech postranních úkolů podle druhu. Nejdřív je obrana táborů (Defend Lager), likvidace táborů (Eliminate Lager), hledání artefaktů (Artefact), zabití konkrétních stalkerů (Kill Stalker), pak konečně námi potřebná část s nálezem výbavy (Find Item) a nakonec už jenom části těl mutantů (Monster Part). Do sekce Find Item si tudíž dopíšeme následující řádky, díky nimž hra úkol rozpozná a my ho tak budeme moci splnit:

Kód:
<article id="tm_find_item_2_descr" name="find_item" article_type="task">
        <text>tm_find_item_2_descr</text>
</article>


Nezapomeňte na zachování vlastních názvů úkolu, aby je hra mohla najít a vy neměli v jednu chvíli název úkolu tm_find_item_2 a hned nato třeba omg_najdi_pusku_a_to_hned.

Změny uložte a začněte hrát. Pokud jste dodrželi všechny instrukce, hra by měla úkol nabídnout bez větších potíží. Jenom ještě dodám, že stávající postup jde použít jedině ve Stínu Černobylu.

_________________
Obrázok


Štv Jan 27, 2011 10:41 pm
Profil WWW
Zelenáč
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon Aug 16, 2010 10:07 am
Príspevky: 121
Bydlisko: Chernobyl - Pripyat & Stechkin APS®
Odpoveď s citáciou
Poslať Re: Vlastní postranní mise
Daty, položka idle_time udává za jak dlouho se úkol objeví znovu. Většinou jsem tam dal 86400 takže by se měl objevit za 1 neherní den. Když jednomu přidám víc úkolů je dobré mít tento čas u všech úkolů stejný? A priorita 1, 2 atd?
A hlavně na co je " ;;time = 43200 "


Ned Mar 13, 2011 4:55 pm
Profil
Technická podpora
Technická podpora
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto Apr 03, 2007 2:31 pm
Príspevky: 9109
Bydlisko: Prakticky zařízená, jazykovědná, notně modifikovaná sluj
Odpoveď s citáciou
Poslať Re: Vlastní postranní mise
Jak se tak dívám, tak přesně to jsem ve vysvětlivkách psal...
Citácia:
čas, za jak dlouho se úkol znovu objeví v nabídce zadavatele.


Časy měnit můžeš jak je libo, priority nastavuj podle posloupnosti úkolů a hodnot za středníkem si nevšímej - hra si je nebere.

_________________
Obrázok


Ned Mar 13, 2011 5:25 pm
Profil WWW
Zelenáč
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned Dec 12, 2010 6:42 pm
Príspevky: 166
Bydlisko: Mielenkiintoinenkaupunki
Odpoveď s citáciou
Poslať Re: Vlastní postranní mise
Mám malý problémek, rozbalil jsem soubory ale nemůžu najít soubor stable_task_manager.xml ,vlastně tam nemám vůbec tu složku cze, jen soubory v angličtině a ruštině, přestože mám českou verzi hry. Nemohl by sem někdo ten soubor uploadnout?

EDIT: už sem ho našel...

_________________
Obrázok
Monet stalkers, yksi Vyöhyke...monet ihmiset, yksi tarina...Advancer, suomen stalker.
Advancer's modpack - Seznam změn a download
Onnea, stalkers!


Naposledy upravil Advancer dňa Pia Júl 22, 2011 1:27 pm, celkovo upravené 1



Štv Júl 07, 2011 5:26 pm
Profil
Zelenáč
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia Júl 01, 2011 9:11 am
Príspevky: 69
Bydlisko: Základna Povinnosti
Odpoveď s citáciou
Poslať Re: Vlastní postranní mise
Kde najdu nějakej rozpis stanoviští nepřátel, abych mohl vytvořit ůkol eliminate_lager?


Pia Júl 22, 2011 11:26 am
Profil
Veterán
Veterán
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon Sep 20, 2010 7:33 pm
Príspevky: 1040
Bydlisko: Rudý les, před tunelem doprava, potom podle krvavých stop
Odpoveď s citáciou
Poslať Re: Vlastní postranní mise
mám stejný dotaz, Datastore - co napsat jako target, když chci vytvořit útkol Eliminovat skupinu ??

EDIT: tak tady jsem k tomu něco našel, ale z té wiki mně jde hlava kolem :?

_________________
Obrázok


Str Aug 24, 2011 6:55 am
Profil
Zelenáč
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia Júl 01, 2011 9:11 am
Príspevky: 69
Bydlisko: Základna Povinnosti
Odpoveď s citáciou
Poslať Re: Vlastní postranní mise
Tak v tom se taky nějak neorientuju.


Str Aug 24, 2011 8:28 am
Profil
Technická podpora
Technická podpora
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto Apr 03, 2007 2:31 pm
Príspevky: 9109
Bydlisko: Prakticky zařízená, jazykovědná, notně modifikovaná sluj
Odpoveď s citáciou
Poslať Re: Vlastní postranní mise
Úkoly na vybití skupin jsem nedělal, takže v tom poradit nemůžu.

_________________
Obrázok


Str Aug 24, 2011 11:19 am
Profil WWW
Zelenáč
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned Dec 12, 2010 6:42 pm
Príspevky: 166
Bydlisko: Mielenkiintoinenkaupunki
Odpoveď s citáciou
Poslať Re: Vlastní postranní mise
Podle všeho se v těchto úkolech (eliminete_lager) nastavuje název spawnpointu (ze souboru all.spawn), ze kterého pochází skupina nepřátel, kterou máte zlikvidoivat (tak jsem to alespoň pochopil...) ale při pokusu udělat takovou misi mi to buď spadlo nebo nefungovalo normálně, takže bych to radši nezkoušel :)

_________________
Obrázok
Monet stalkers, yksi Vyöhyke...monet ihmiset, yksi tarina...Advancer, suomen stalker.
Advancer's modpack - Seznam změn a download
Onnea, stalkers!


Str Aug 24, 2011 2:10 pm
Profil
Veterán
Veterán
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pon Sep 20, 2010 7:33 pm
Príspevky: 1040
Bydlisko: Rudý les, před tunelem doprava, potom podle krvavých stop
Odpoveď s citáciou
Poslať Re: Vlastní postranní mise
no právě. už jsem několikrát četl, že v all.spawnu není radno hrabat a tak ho z úcty raději ani neotvírám :D

_________________
Obrázok


Str Aug 24, 2011 3:01 pm
Profil
Zelenáč

Registrovaný: Uto Jún 26, 2012 11:11 am
Príspevky: 8
Odpoveď s citáciou
Poslať Re: Vlastní postranní mise
Zdar, tohle téma sem nijak moc nepatří, ale nechtělo se mi zbytečně zakládat nové téma.

Podle mě jde o koeficient síly poškození u rozdílných částí těla mutantů a lidí.
HIT_SCALE -1 (nebo 1) WOUND_SCALE

Nějak nechápu smysl mezi těmito hodnotami např 2.0, 1, 1.3 :?:
A proč v konfigu kance v sekci hlavy jsou čísla čtyři např 2.0, 1, 0.3, 10 :shock:

Cením si jakékoliv pomoci


Pon Aug 27, 2012 1:30 pm
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 11 ] 

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 3 hostia


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron