• shadow of chernobyl
  • clearsky
  • call of pripyat
  • stalker 2
  • metro 2033
  • modding
  • larp
  • Čerrnobyl
  • forum
         | scorpions.cz | cheater.cz | gta.cz | mafia | gothic | nfs | tgames | doom3 | worms | webtech | ...
 
Datastors ModPack: Clear Sky Datastors ModPack: Shadow of Chernobyl Nebuďte lamy!
Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Pon Nov 18, 2019 2:39 pm



Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 58 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4  Ďalší
 Úpravy stávajících zbraní 
Autor Správa
Technická podpora
Technická podpora
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto Apr 03, 2007 2:31 pm
Príspevky: 9109
Bydlisko: Prakticky zařízená, jazykovědná, notně modifikovaná sluj
Odpoveď s citáciou
Poslať Úpravy stávajících zbraní
Dnes si povíme, jak na úpravu existujících modelů zbraní. K čemu se to hodí? Převážně v případech, kdy chcete přidat nějakou jinou variantu běžně získatelné zbraně (kupříkladu nějakou rezavou). Postup je s trochou cviku snadný a stejně jako minule k němu budeme potřebovat jenom HEX editor (PSPad) a nějakou existující texturu.

Krok první - model
Ukážeme si to podrobně na Groze, ke které přidáme rezavý povrch. Otevřeme si složku s modelem v adresáři gamedata/meshes/weapons/groza a všimneme si dvou souborů - první se jmenuje wpn_groza.ogf a další wpn_groza_hud.ogf. Měnit budeme oba, začneme tedy tím prvním.

Krok druhý - HEX editor
Soubor si otevřeme v PSPadu a najdeme si první výskyt řetězce wpn_groza (název odpovídá jménu v samotném konfigu ve weapons složce). Novou zbraň si musíme nějak pojmenovat a přitom dbát na nutnost zachování počtu znaků. Zvolíme tedy název wpn_grozc a změny uložíme pod stejným názvem - v tomto případě wpn_grozc.ogf. Teď si vyhledáme další výraz wpn_groza a stejně jako ten předchozí upravíme na wpn_grozc.

Obrázok

To samé provedeme v souboru wpn_groza_hud.ogf a uložíme jej pod názvem wpn_grozc_hud.ogf. Tak, to lehčí máme z krku.

Obrázok

Krok třetí - konfig
Přichází na řadu největší pakárna, a to úprava konfiguračního souboru. Otevřeme si původní w_groza.ltx z adresáře gamedata/config/weapons a přepíšeme následující řádky s výrazy groza na:

Kód:
[wpn_grozc]:identity_immunities
$spawn      = "weapons\grozc"     
description   = desc_grozc         
inv_name   = wpn_grozc   
inv_name_short   = wpn_grozc
hud            = wpn_grozc_hud
visual         = weapons\grozc\wpn_grozc.ogf   
[wpn_grozc_hud]         
visual      = weapons\grozc\wpn_grozc_hud.ogf


Pro přehlednost jsem ze souboru vybral jenom konkrétní řádky k úpravě.

Vzhledem k tomu, že jde o už existující zbraň, nemusíme se babrat s dalšími úpravami. Mířidlo bude stejně jako s použitou municí a dalšími parametry beze změny (samozřejmě i to si můžete přepsat podle vlastního uvážení). Změny v souboru uložte a celý soubor pojmenujte jako w_grozc.ltx. Teď si v adresáři gamedata/config/weapons najdeme soubor weapons.ltx, otevřeme ho a a pod poslední záznam #include na začátku souboru dopíšeme další - #include "w_grozc.ltx". Název musí korespondovat s názvem souboru ve weapons složce, jinak hra novou zbraň nenajde.

Krok čtvrtý - jak to vůbec dostat do hry
Zbraň můžeme dodat hned na několik míst - ať už k překupníkům nebo do skrýše, případně za odměnu. Stejně tak musíme ještě dodat ke zbrani nový rank. To uděláme snadno v adresáři gamedata/config/mp. Otevřeme si soubor mp_ranks.ltx a hned v první sekci [mp_item_groups] si všimneme rozdělení pistolí, munice a pušek. V našem případě nás bude zajímat právě sekce pušek, na jejíž konec dopíšeme mp_wpn_grozc. Teď srolujeme kousek níž a do všech zbývajících rank sekcí (což jsou [rank_0], [rank_1], [rank_2], [rank_3] a [rank_4]) dopíšeme to samé - mp_wpn_grozc. Změny uložíme.

Ranky jsou ve hře potřeba ze dvou důvodů - jednak hra rozliší, co jsme to vlastně přidali a druhak se po odhození zbraně nestane, že by se NPCčka zasekly a zíraly do blba (pokud hrajete s crackem, tak hra bez správného ranku rovnou spadne).

Ještě ale nekončíme. Teď si v adresáři gamedata/config/misc otevřeme soubor death_generic.ltx a podle toho, jakou jsme ke zbrani dali munici, dopíšeme název zbraně i do patřičné sekce. Dejme tomu, že jste na nic nesahali a nechali původní sovětskou munici ráže 9x39mm. Srolujeme tudíž na řádek ammo_9x39_pab9 a na poslední místo dopíšeme náš nový kousek (wpn_grozc). Zbraně od sebe oddělujeme čárkou. To samé provedeme i u odstavce ammo_9x39_sp5 a ammo_9x39_ap. Změny nezapomeňte uložit.

Pak už jenom zbývá nakopírovat do adresáře gamedata/textures/wpn nějakou texturu, která se nám líbí a správně ji pojmenovat - a to tak, jak jste zbraň pojmenovávali v HEX editoru. Pro naši ukázku zase platí název wpn_grozc.

V adresáři gamedata/config/text/cze si najdeme soubor string_table_enc_weapons.xml a otevřeme ho v Notepadu. Na konec souboru NAD (!) ukončující tag </string_table> už jenom dopíšeme název zbraně a popis. Musíme ale dodržet ten sám název, co jsme před chvílí měnili v konfigu, konkrétně description a inv_name. Bude to pak vypadat následovně:

Kód:
<string id="wpn_grozc">
   <text>Zrezlá Groza OC-14</text>
   </string>
<string id="desc_grozc">
   <text>Jedná se o nejstarší kusy ze skladových zásob - pušky většinou trpí poškozeným pažbením a silnou korozí, která ale ještě nemá nijak zásadní vliv na spolehlivost a přesnost.</text>
   </string>

_________________
Obrázok


Pia Nov 26, 2010 11:11 pm
Profil WWW
Zelenáč
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia Feb 27, 2009 5:51 pm
Príspevky: 167
Bydlisko: ČB
Odpoveď s citáciou
Poslať Re: Úpravy stávajících zbraní
A jak timto postupem docilim zmeny textury jenom u unikatni zbrane?

_________________
''Pouze krysy se dočkají konce války'' -MouseSentinel


Str Dec 01, 2010 3:57 pm
Profil
Technická podpora
Technická podpora
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto Apr 03, 2007 2:31 pm
Príspevky: 9109
Bydlisko: Prakticky zařízená, jazykovědná, notně modifikovaná sluj
Odpoveď s citáciou
Poslať Re: Úpravy stávajících zbraní
To je právě v kroku 2 - v něm definuješ název textury, která se na "novějším" modelu použije.

_________________
Obrázok


Str Dec 01, 2010 10:21 pm
Profil WWW
Mírně zkušený
Mírně zkušený
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str Dec 22, 2010 5:54 pm
Príspevky: 247
Bydlisko: Všude kde je vodka !
Odpoveď s citáciou
Poslať Re: Úpravy stávajících zbraní
Prosím tě jak upravím pouze texturu ? Jako že bych jí vyndal - v grafickém editoru upravil - a nahradil za starou ?

_________________
Black Mesa End Credits Part 2 cover - https://www.youtube.com/watch?v=LDkeYZQ ... e=youtu.be


Sob Dec 25, 2010 8:47 pm
Profil ICQ
Zelenáč
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned Dec 12, 2010 6:42 pm
Príspevky: 166
Bydlisko: Mielenkiintoinenkaupunki
Odpoveď s citáciou
Poslať Re: Úpravy stávajících zbraní
Ano,správně,stačí si texturu otevřít třeba v GIMPu,upravit a poté uložit (se stejným názvem!).A je lepší zálohovat si původní texturu,kdyby se něco pokazilo.

_________________
Obrázok
Monet stalkers, yksi Vyöhyke...monet ihmiset, yksi tarina...Advancer, suomen stalker.
Advancer's modpack - Seznam změn a download
Onnea, stalkers!


Sob Dec 25, 2010 8:52 pm
Profil
Mírně zkušený
Mírně zkušený
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str Dec 22, 2010 5:54 pm
Príspevky: 247
Bydlisko: Všude kde je vodka !
Odpoveď s citáciou
Poslať Re: Úpravy stávajících zbraní
Jo, ale kde najdu třeba texturu nože a jak se k ní dostanu ?

_________________
Black Mesa End Credits Part 2 cover - https://www.youtube.com/watch?v=LDkeYZQ ... e=youtu.be


Sob Dec 25, 2010 9:08 pm
Profil ICQ
Technická podpora
Technická podpora
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto Apr 03, 2007 2:31 pm
Príspevky: 9109
Bydlisko: Prakticky zařízená, jazykovědná, notně modifikovaná sluj
Odpoveď s citáciou
Poslať Re: Úpravy stávajících zbraní
gamedata/textures/wpn/wpn_názevzbraně.dds -> otevřít můžeš v IrfanViewu, Gimpu a dalších editorech. To samozřejmě vyžaduje mít rozbalenou hru.

_________________
Obrázok


Sob Dec 25, 2010 9:47 pm
Profil WWW
Mírně zkušený
Mírně zkušený
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str Dec 22, 2010 5:54 pm
Príspevky: 247
Bydlisko: Všude kde je vodka !
Odpoveď s citáciou
Poslať Re: Úpravy stávajících zbraní
Když dám gamedata mám tam jen složku sounds..

_________________
Black Mesa End Credits Part 2 cover - https://www.youtube.com/watch?v=LDkeYZQ ... e=youtu.be


Sob Dec 25, 2010 9:49 pm
Profil ICQ
Technická podpora
Technická podpora
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto Apr 03, 2007 2:31 pm
Príspevky: 9109
Bydlisko: Prakticky zařízená, jazykovědná, notně modifikovaná sluj
Odpoveď s citáciou
Poslať Re: Úpravy stávajících zbraní
A právě proto jsem psal, že je potřeba mít rozbalenou celou hru. Bez tohohle celkem zásadního kroku se k souborům pochopitelně nedostaneš.

_________________
Obrázok


Sob Dec 25, 2010 9:52 pm
Profil WWW
Mírně zkušený
Mírně zkušený
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str Dec 22, 2010 5:54 pm
Príspevky: 247
Bydlisko: Všude kde je vodka !
Odpoveď s citáciou
Poslať Re: Úpravy stávajících zbraní
Tak už mi to jde ! Díky ! :)

_________________
Black Mesa End Credits Part 2 cover - https://www.youtube.com/watch?v=LDkeYZQ ... e=youtu.be


Sob Dec 25, 2010 10:03 pm
Profil ICQ
Zelenáč
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia Mar 12, 2010 12:45 pm
Príspevky: 37
Bydlisko: Rudý Les
Odpoveď s citáciou
Poslať Re: Úpravy stávajících zbraní
Omlouvám se, asi jsem ignorant ale když jsem si upravil texturu wpn_sig550.dds tak jak si jí můžu dát na svojí "unikátní" zbraň? (nedavno jsem psal o sigu předělanym na .45 ACP) když otevřu .ogf v tom PSPadu tak na mě vybafnou takový čísla a pod... (což je asi normální) ale co jsem koukal v configu tak tam textura nastavit nejde a nebo sem i slepej a nevsim sem si toho a ani mi neprijde ze bys tady nějak předělával texturu... fakt se omlouvám ale neznam nikoho jinýho kdo by mi s tim dokázal poradit... diky

_________________
Jestliže se pokus vydařil, musela se někde stát chyba.


Pia Feb 25, 2011 6:56 pm
Profil ICQ WWW
Technická podpora
Technická podpora
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto Apr 03, 2007 2:31 pm
Príspevky: 9109
Bydlisko: Prakticky zařízená, jazykovědná, notně modifikovaná sluj
Odpoveď s citáciou
Poslať Re: Úpravy stávajících zbraní
Citácia:
Krok druhý - HEX editor
Soubor si otevřeme v PSPadu a najdeme si první výskyt řetězce wpn_groza (název odpovídá jménu v samotném konfigu ve weapons složce). Novou zbraň si musíme nějak pojmenovat a přitom dbát na nutnost zachování počtu znaků. Zvolíme tedy název wpn_grozc a změny uložíme pod stejným názvem - v tomto případě wpn_grozc.ogf. Teď si vyhledáme další výraz wpn_groza a stejně jako ten předchozí upravíme na wpn_grozc.
To samé provedeme v souboru wpn_groza_hud.ogf a uložíme jej pod názvem wpn_grozc_hud.ogf. Tak, to lehčí máme z krku.


Až na to, že ty budeš přepisovat řetězec wpn_sig550 u modelu SIGu (třeba na wpn_sig551 - musíš jenom dodržet počet znaků). V konfigu texturu nenastavuješ.

_________________
Obrázok


Pia Feb 25, 2011 7:04 pm
Profil WWW
Zelenáč
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia Mar 12, 2010 12:45 pm
Príspevky: 37
Bydlisko: Rudý Les
Odpoveď s citáciou
Poslať Re: Úpravy stávajících zbraní
jasne to chapu, ale je mi divny ze kdyz prepisu tohle tak se mi teda zmeni textura jenom u toho unikátu a ne u celý zbraně? zajimavy... ale co zkusit to musim :D

A takže jenom tohle stačí, nic víc, nic míň?

_________________
Jestliže se pokus vydařil, musela se někde stát chyba.


Pia Feb 25, 2011 7:23 pm
Profil ICQ WWW
Technická podpora
Technická podpora
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto Apr 03, 2007 2:31 pm
Príspevky: 9109
Bydlisko: Prakticky zařízená, jazykovědná, notně modifikovaná sluj
Odpoveď s citáciou
Poslať Re: Úpravy stávajících zbraní
A proč by se ti měla měnit textura u všech? Vždyť sis zkopíroval mesh, ten přejmenoval, upravil a pak v konfigu k němu přiřadil cestu, takže hra původní model neeviduje a místo něj vezme ten novější.

_________________
Obrázok


Pia Feb 25, 2011 7:29 pm
Profil WWW
Zelenáč
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia Mar 12, 2010 12:45 pm
Príspevky: 37
Bydlisko: Rudý Les
Odpoveď s citáciou
Poslať Re: Úpravy stávajících zbraní
no jo, ale ja si nechci vytvařet novou zbraň ale jenom upravit už stávající, a pokad se mi to právě snažíš vysvětlit tak sem natvrdlej, asi bude lepší neupravovat unikát ale udělat rovnou novou zbraň, eh?

_________________
Jestliže se pokus vydařil, musela se někde stát chyba.


Pia Feb 25, 2011 7:36 pm
Profil ICQ WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 58 ]  Choď na stránku 1, 2, 3, 4  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron