S.T.A.L.K.E.R. - Komunita na scorpions.cz
http://forum.stalker.scorpions.cz/

Komentování zvuků
http://forum.stalker.scorpions.cz/viewtopic.php?f=10&t=3687
Stránka 1 z 1

Autor:  datastor [ Sob Júl 03, 2010 2:53 pm ]
Predmet príspevku:  Komentování zvuků

Máte nějakou vlastní, stávající nebo upravenou zbraň a teď byste k ní chtěli změnit zvuky? Jde to, i když ne tak úplně bez potíží - pokud do hry vložíte zvuky bez korektního komentáře [byť v požadovaném ogg formátu], dočkáte se akorát kiksů v inteligenci postav. Roj vojáků běžících přes půl mapy jenom proto, aby zlikvidovali vaši maličkost s neznámou zbraní v rukách je jen začátkem celé řady velice nepříjemných problémů. Jak jim předejít? Dozvíte se z následujícího návodu.

___________________________________________________________________________________________________________________

Co budeme potřebovat: SAVandT (Sound Attribute Viewer/Tweaker 1.1)

___________________________________________________________________________________________________________________


Jedná se o zdaleka nejjednodušší metodu, kterou k okomentování zvuků můžete použít. Po stažení programu jej spusťte a v nově zobrazeném okně vyberte cestu k požadovaným souborům kliknutím na řádek s již vyobrazenou cestou (pod tlačítkem Select Drive/Directory), případně klikněte rovnou na tlačítko. Po zvolení souboru se v panelech vpravo zobrazí aktuální hodnoty zvukové stopy a v dolní části obrazovky bílým písmem na černém podkladu upozornění o automatickém vložení komentáře (děje se tak v případě, že zvuk komentář nemá).

Obrázok

Pro Stín Černobylu je nutné mít všechny zvuky v jednom mono kanálu, což se ostatně zobrazí hned v prvním poli s názvem Sound File Info. Clear Sky spolu s Call of Pripyat už umí pracovat i se zvuky ve stereu. Ve druhém poli (Game Sound Type) je třeba zvolit druh zvuku daný pro konkrétní stopu. Pro střelbu je to weapon_shooting, pro dialog postavy NPC_talking a tak dále.

Obrázok

Položka Base Sound Volume určuje, jakou výchozí hlasitost bude daný zvuk mít. Doporučuje se ponechat hodnotu 1. Položky Minimum Distance a Maximum Distance určují minimální a maximální vzdálenost, na jakou bude NPC schopno reagovat (platí zejména pro zvuky výstřelů). Maximální hodnota by neměla překročit 100, ale podle osobních zkušeností doporučuji zadat hodnotu kolem 70. Při vyšších hodnotách pak dochází k tomu, že se zvuk výstřelu přehrává ze vzdáleností, odkud by jej už nemělo být možné zaslechnout (a pokud, tak jen velmi tlumeně). Poslední položka s názvem Maximum AI Distance pak určuje, na jakou vzdálenost budou na střelbu (případně na jiný typ zvuku) reagovat postavy v okolí. Opět doporučuji držet se někde mezi 50 až 70, jinak dojde k nepříjemným problémům.

Jakmile budete se vším hotovi, klikněte na tlačítko Apply a stejným způsobem pokračujte s úpravou ostatních zvuků. V případě, že nechcete ukládat kopie originálních souborů, odškrtněte v horní části dialogového okna volbu Rename Originals with .bak.


// Článek byl aktualizován 4.2.2018

Autor:  Advancer [ Pon Aug 29, 2011 12:05 pm ]
Predmet príspevku:  Re: Komentování zvuků v SDK

rozumím tomu správně, že tohle komentování je dobré hlavně k tomu, aby postavy věděly, jak na ten určitý zvuk reagovat? (např. opětování palby když uslyší zvuk střelby a podobně.) nebo je to jinak? Ve svém modu mám pár špatně okomentovaných zvuků (mod Improved sounds effects a některé zvuky z Arsenal modu) ale žádné "kiksy v inteligenci postav" nepozoruji. K čemu to komentování tedy vlastně přesně slouží?

Autor:  datastor [ Pon Aug 29, 2011 1:23 pm ]
Predmet príspevku:  Re: Komentování zvuků v SDK

Jednak se zbavíš výpisů v konzoli (ale to na hru jako takovou nemá efekt) a druhak zabráníš chybám v AI (jak už jsi sám psal). Pro příklad - v Kordonu si stoupneš k maringotce, kde ležel Tolik, vystřelíš a vyburcuješ bandity v autoparku.

Autor:  datastor [ Str Aug 26, 2015 5:08 pm ]
Predmet príspevku:  Re: Komentování zvuků v SDK

// Provedená kompletní aktualizace článku spolu se zjednodušením postupu.

Stránka 1 z 1 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/