• shadow of chernobyl
  • clearsky
  • call of pripyat
  • stalker 2
  • metro 2033
  • modding
  • larp
  • Čerrnobyl
  • forum
         | scorpions.cz | cheater.cz | gta.cz | mafia | gothic | nfs | tgames | doom3 | worms | webtech | ...
 
Datastors ModPack: Clear Sky Datastors ModPack: Shadow of Chernobyl Nebuďte lamy!
Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Štv Nov 14, 2019 12:09 pm



Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 4 ] 
 Komentování zvuků 
Autor Správa
Technická podpora
Technická podpora
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto Apr 03, 2007 2:31 pm
Príspevky: 9109
Bydlisko: Prakticky zařízená, jazykovědná, notně modifikovaná sluj
Odpoveď s citáciou
Poslať Komentování zvuků
Máte nějakou vlastní, stávající nebo upravenou zbraň a teď byste k ní chtěli změnit zvuky? Jde to, i když ne tak úplně bez potíží - pokud do hry vložíte zvuky bez korektního komentáře [byť v požadovaném ogg formátu], dočkáte se akorát kiksů v inteligenci postav. Roj vojáků běžících přes půl mapy jenom proto, aby zlikvidovali vaši maličkost s neznámou zbraní v rukách je jen začátkem celé řady velice nepříjemných problémů. Jak jim předejít? Dozvíte se z následujícího návodu.

___________________________________________________________________________________________________________________

Co budeme potřebovat: SAVandT (Sound Attribute Viewer/Tweaker 1.1)

___________________________________________________________________________________________________________________


Jedná se o zdaleka nejjednodušší metodu, kterou k okomentování zvuků můžete použít. Po stažení programu jej spusťte a v nově zobrazeném okně vyberte cestu k požadovaným souborům kliknutím na řádek s již vyobrazenou cestou (pod tlačítkem Select Drive/Directory), případně klikněte rovnou na tlačítko. Po zvolení souboru se v panelech vpravo zobrazí aktuální hodnoty zvukové stopy a v dolní části obrazovky bílým písmem na černém podkladu upozornění o automatickém vložení komentáře (děje se tak v případě, že zvuk komentář nemá).

Obrázok

Pro Stín Černobylu je nutné mít všechny zvuky v jednom mono kanálu, což se ostatně zobrazí hned v prvním poli s názvem Sound File Info. Clear Sky spolu s Call of Pripyat už umí pracovat i se zvuky ve stereu. Ve druhém poli (Game Sound Type) je třeba zvolit druh zvuku daný pro konkrétní stopu. Pro střelbu je to weapon_shooting, pro dialog postavy NPC_talking a tak dále.

Obrázok

Položka Base Sound Volume určuje, jakou výchozí hlasitost bude daný zvuk mít. Doporučuje se ponechat hodnotu 1. Položky Minimum Distance a Maximum Distance určují minimální a maximální vzdálenost, na jakou bude NPC schopno reagovat (platí zejména pro zvuky výstřelů). Maximální hodnota by neměla překročit 100, ale podle osobních zkušeností doporučuji zadat hodnotu kolem 70. Při vyšších hodnotách pak dochází k tomu, že se zvuk výstřelu přehrává ze vzdáleností, odkud by jej už nemělo být možné zaslechnout (a pokud, tak jen velmi tlumeně). Poslední položka s názvem Maximum AI Distance pak určuje, na jakou vzdálenost budou na střelbu (případně na jiný typ zvuku) reagovat postavy v okolí. Opět doporučuji držet se někde mezi 50 až 70, jinak dojde k nepříjemným problémům.

Jakmile budete se vším hotovi, klikněte na tlačítko Apply a stejným způsobem pokračujte s úpravou ostatních zvuků. V případě, že nechcete ukládat kopie originálních souborů, odškrtněte v horní části dialogového okna volbu Rename Originals with .bak.


// Článek byl aktualizován 4.2.2018

_________________
Obrázok


Sob Júl 03, 2010 2:53 pm
Profil WWW
Zelenáč
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned Dec 12, 2010 6:42 pm
Príspevky: 166
Bydlisko: Mielenkiintoinenkaupunki
Odpoveď s citáciou
Poslať Re: Komentování zvuků v SDK
rozumím tomu správně, že tohle komentování je dobré hlavně k tomu, aby postavy věděly, jak na ten určitý zvuk reagovat? (např. opětování palby když uslyší zvuk střelby a podobně.) nebo je to jinak? Ve svém modu mám pár špatně okomentovaných zvuků (mod Improved sounds effects a některé zvuky z Arsenal modu) ale žádné "kiksy v inteligenci postav" nepozoruji. K čemu to komentování tedy vlastně přesně slouží?

_________________
Obrázok
Monet stalkers, yksi Vyöhyke...monet ihmiset, yksi tarina...Advancer, suomen stalker.
Advancer's modpack - Seznam změn a download
Onnea, stalkers!


Pon Aug 29, 2011 12:05 pm
Profil
Technická podpora
Technická podpora
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto Apr 03, 2007 2:31 pm
Príspevky: 9109
Bydlisko: Prakticky zařízená, jazykovědná, notně modifikovaná sluj
Odpoveď s citáciou
Poslať Re: Komentování zvuků v SDK
Jednak se zbavíš výpisů v konzoli (ale to na hru jako takovou nemá efekt) a druhak zabráníš chybám v AI (jak už jsi sám psal). Pro příklad - v Kordonu si stoupneš k maringotce, kde ležel Tolik, vystřelíš a vyburcuješ bandity v autoparku.

_________________
Obrázok


Pon Aug 29, 2011 1:23 pm
Profil WWW
Technická podpora
Technická podpora
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto Apr 03, 2007 2:31 pm
Príspevky: 9109
Bydlisko: Prakticky zařízená, jazykovědná, notně modifikovaná sluj
Odpoveď s citáciou
Poslať Re: Komentování zvuků v SDK
// Provedená kompletní aktualizace článku spolu se zjednodušením postupu.

_________________
Obrázok


Str Aug 26, 2015 5:08 pm
Profil WWW
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 4 ] 

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron