• shadow of chernobyl
  • clearsky
  • call of pripyat
  • stalker 2
  • metro 2033
  • modding
  • larp
  • Čerrnobyl
  • forum
         | scorpions.cz | cheater.cz | gta.cz | mafia | gothic | nfs | tgames | doom3 | worms | webtech | ...
 
Datastors ModPack: Clear Sky Datastors ModPack: Shadow of Chernobyl Nebuďte lamy!
Zobraziť témy bez odpovede | Zobraziť aktívne témy Aktuálny čas je Ned Sep 22, 2019 9:17 pm



Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 24 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší
 Úpravy, změny a tvorba ikon do hry 
Autor Správa
Technická podpora
Technická podpora
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto Apr 03, 2007 2:31 pm
Príspevky: 9109
Bydlisko: Prakticky zařízená, jazykovědná, notně modifikovaná sluj
Odpoveď s citáciou
Poslať Úpravy, změny a tvorba ikon do hry
Co k tomu budeme potřebovat?

Gimp 2.6 - ODKAZ
DDS plugin - ODKAZ ***


1/ Příprava a editování
Spustíme Gimp a v něm si otevřeme soubor ui_icon_equipment.dds, nacházející se v gamedata/textures/ui. Před otevřením se zobrazí tabulka s dotazem, zda má Gimp načíst i mipmapy - to nechceme, takže položku odškrtneme.

Teď před sebou vidíme ikony tak, jak jsou, včetně průhledného pozadí. Klikneme na položku Obrázek (horní lišta) a zvolíme Nastavení mřížky. Rozestup zvedneme z deseti na padesát u obou a potvrdíme změnu. Teď přejdeme na volbu Zobrazení -> Zobrazovat mřížku. Tak, a máme vodící mřížku, která nám pomůže správně ikony zacentrovat a pak zjistit jejich pozici. Teď si můžeme dodat všechno, co potřebujeme - ať už z dalších modpacků, nebo třeba ikony vlastní.


2/ Ukládání
Jakmile jsme ikonu umístili do mřížky tak, aby nezasahovala do vedlejších ikonek (a přitom jsme nezapomenuli na ukotvení přidané vrstvy *), klikneme na horní panel na položku Obrázek a odtud přejdeme na podvolbu Sloučit viditelné vrstvy. Zobrazí se okno, kde zaškrtneme položku Zahodit neviditelné vrstvy a klepneme na tlačítko Sloučit. Teď už jenom stačí kliknout na položku Soubor a poté Uložit jako. Zvolte si název souboru, místo k uložení a v tabulce, která se po odkliknutí objeví, nic neměňte a potvrďte. **


3/ Zjištění pozice ikony
Pokud jsme byli předvídaví a ikonu umístili někam pod nebo vedle něčeho, co se ve hře běžně zobrazuje, bude nám stačit zjistit pozice právě tohoto předmětu. Uvedu příklad: Dodali jsme si ikonu kabátu pod ikonu Makarova. Ten má souřadnice dejme tomu x=15, y=60 (souřadnice zjistíte z gamedata/config/weapons nebo outfit.ltx souborů pod řádkem inv_grid_x a inv_grid_y).

Máme-li kabát přímo pod pistolí, budeme měnit souřadnici Y (tudíž posun ikony nahoru a dolu po svislé ose). Změna čísla u souřadnice X zapříčiní posun ikony doleva a doprava (vodorovná osa). Tím, že vidíme mřížku, si snadno odpočítáme k souřadnicím již existující ikony tolik čtverců, kolik potřebujeme. Makarov zabírá jedno pole, tudíž ke kabátu k souřadnici Y připočteme jedničku a dojdeme tedy k hodnotám x=15, y=61. Čím níž je ikona na svislé ose, tím víc polí se musí připočíst - pokud jsme ikonu umístili nad stávající, tak od osy Y zase odečteme tolik, kolik potřebujeme. Stejné je to s vodorovnou osou x. Samozřejmě je možné se orientovat i podle pravítka přímo po krajích okna, akorát pak nesmíte zapomenout vydělit výsledné hodnoty číslem 50 (tzn. šířkou jednotlivého pole). Například ze souřadnic 1250, 550 vyjde po vydělení 25, 11 a teprve tyto údaje potom nakopírujte do příslušných řádků v konfiguračním souboru té které zbraně.

Čím víc je ikona vpravo, tím víc polí připočítáváme a zase naopak. Nově zjištěné souřadnice zaneseme do adekvátního LTX souboru, kde se věc nachází a ke které jsme vlastně onu ikonu přidávali.


No a to je všechno. Nezapomeneme nově upravené ikony nakopírovat zpátky do gamedata/textures/ui a ve hře pak zjistíme, jestli jsme posouvali a přidávali správně. Pokud se ikona nezobrazí správně, zkontrolujeme znovu její souřadnice a rovněž položky inv_grid_width a inv_grid_height, které určují, kolik polí na výšku a na šířku ikona zabírá.




* Ukotvení vrstvy proběhne automaticky po kliknutí mimo přidanou ikonu v režimu Výběr obdélníku (první ikona na panelu Nástroje).

** Pro majitele ATi Radeon grafik, kterým se ikony ve hře špatně zobrazují, bych doporučil zvolit z roletové nabídky u položky Komprese volbu BC2/DXT3. Kvalita tím sice utrpí, ale ikony by se pak měly zobrazovat bez potíží. Běžně stačí ukládat do DXT5.

*** DDS plugin nakopírujte do adresáře Program Files\GIMP-2.0\lib\gimp\2.0\plug-ins.

_________________
Obrázok


Ned Apr 12, 2009 2:15 pm
Profil WWW
Mutant - Průvodce
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia Nov 23, 2007 11:59 am
Príspevky: 1413
Bydlisko: Jantar
Odpoveď s citáciou
Poslať 
Na win 64 bit nejde dds plugin.

_________________
Tell me, Marked One, if you can. You have destroyed so much.
What is it, exactly, that you have created?
Can you name even one thing? I thought not.


Pon Apr 13, 2009 1:38 pm
Profil ICQ
Mírně zkušený
Mírně zkušený
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned Júl 01, 2007 10:12 pm
Príspevky: 272
Odpoveď s citáciou
Poslať Re: Úpravy, změny a tvorba ikon do hry
Vhodna alternativa je Paint.NET.
Podporuje DDS a funguje aj pod 64-bit vistami.

_________________
Obrázok

stalker.wikia.com


Pon Apr 13, 2009 8:15 pm
Profil WWW
Expert
Expert
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Ned Apr 06, 2008 2:49 pm
Príspevky: 776
Bydlisko: Hooodně vysoko.
Odpoveď s citáciou
Poslať Re: Úpravy, změny a tvorba ikon do hry
Nebo Photoshop s DDS pluginem. :wink:

_________________
Obrázok


Pon Apr 13, 2009 11:24 pm
Profil ICQ
Součást Zóny
Součást Zóny
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Str Máj 07, 2008 10:04 am
Príspevky: 2159
Odpoveď s citáciou
Poslať Re: Úpravy, změny a tvorba ikon do hry
Proste neni nad to zwarezit profi program a robit v nom ikony do Stalkera :lol:
Kazdopadne, tu je par sikovnych utilitiek, napriklad nahlady do exploreru pre DDSka

http://developer.nvidia.com/object/nv_texture_tools.html

_________________
Galbadia hotel soundtrack page


Uto Apr 14, 2009 9:17 am
Profil
Technická podpora
Technická podpora
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto Apr 03, 2007 2:31 pm
Príspevky: 9109
Bydlisko: Prakticky zařízená, jazykovědná, notně modifikovaná sluj
Odpoveď s citáciou
Poslať Re: Úpravy, změny a tvorba ikon do hry
Proto jsem taky návod psal pro Gimp - ten je zadarmo, nezasírá tak systém a práce je v něm (alespoň pro mě) snadnější. Když jsem Photoshop jenom zkoušel a asi hodinu se s*al s přidáváním vrstev, letěl do koše. Pokud má někdo tipy a návody na změnu ikon i jinou cestou (ať už Paint.NET nebo cokoliv dalšího), klidně to sem šoupněte. O nekompatibilitě DDS pluginu jsem bohužel nevěděl.

_________________
Obrázok


Uto Apr 14, 2009 10:59 am
Profil WWW
Zelenáč

Registrovaný: Ned Nov 14, 2010 5:55 pm
Príspevky: 13
Odpoveď s citáciou
Poslať Pripyat
Tak jsem si tak řikal ,proč datastor upravil mapu a jenom Pripyat nechal v tom zuboženem stavu do GSC :D .

Trochu jsem si pohraval s jinak z.urvenym Photoshopem a Pripyatí

Vysledkem je kompilace Pripyatě z SofCh a CofP je to teda spíš takový brutální mix a nejsem stím zcela spokojen ale....

http://www.uloz.to/6640204/map-pripyat-dds
http://rapidshare.com/files/432274392/map_pripyat.dds
http://hotfile.com/dl/84062685/2ba483a/ ... t.dds.html

(zkopírujte do -stalker/gamedata/textures/map )


chybovat je lidské


Ned Nov 21, 2010 7:20 pm
Profil
Zelenáč
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia Mar 12, 2010 12:45 pm
Príspevky: 37
Bydlisko: Rudý Les
Odpoveď s citáciou
Poslať Re: Úpravy, změny a tvorba ikon do hry
eh, mam problém... kdyz dam otevrit-> gamedata/textures/ui tak mi to nenacte ty .ddska ani nic... a kdyz dam aby mi to ukazalo vsechny soubory a najdu si to ui_icon_equipment.dds a chci to otevrit, tak mi to napise ze je to nepodporovany... tak ted co s tim?

_________________
Jestliže se pokus vydařil, musela se někde stát chyba.


Str Feb 23, 2011 3:46 pm
Profil ICQ WWW
Zelenáč
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia Mar 12, 2010 12:45 pm
Príspevky: 37
Bydlisko: Rudý Les
Odpoveď s citáciou
Poslať Re: Úpravy, změny a tvorba ikon do hry
tak jo uz sem na to prisel, musel sem si stahnout DDS plugin... :oops: no ale stejne chci napr.: ZM LR300 nahradit jinym obrazkem ale vlozim ho tam a jak mam udelat aby mel taky nevididtelny pozadi? ve PhotoFiltre mi neviditelny pozadi funguje a kdyz dam kopirovat a vlozit do Gimpu tak se mi to udela jako bily pozadi... ja sem na tohle levej ale ty ikonky ve starym stalkerovi to je opravdu na pěst... prosim poradte :)

_________________
Jestliže se pokus vydařil, musela se někde stát chyba.


Str Feb 23, 2011 4:38 pm
Profil ICQ WWW
Technická podpora
Technická podpora
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Uto Apr 03, 2007 2:31 pm
Príspevky: 9109
Bydlisko: Prakticky zařízená, jazykovědná, notně modifikovaná sluj
Odpoveď s citáciou
Poslať Re: Úpravy, změny a tvorba ikon do hry
O DDS pluginu jsem psal hned na začátku. Transparentní pozadí uděláš poměrně snadno - vezmeš si obrázek, vybereš část jeho okolí ("Výběr obdélníku") a smažeš ho. Teď by se ti barva měla nahradit za bílou, takže jenom klikneš v horní liště na Barvy -> Barva do alfy a v dalším okně klikneš na potvrzovací tlačítko. Hlavně musíš mít pořád aktivní výběr, jinak se barva nenahradí. Jakmile se pozadí změní, tak už stačí jenom postupně odmazávat a odmazávat okolí obrázku se zbraní.

_________________
Obrázok


Str Feb 23, 2011 4:44 pm
Profil WWW
Zelenáč
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia Júl 01, 2011 9:11 am
Príspevky: 69
Bydlisko: Základna Povinnosti
Odpoveď s citáciou
Poslať Re: Úpravy, změny a tvorba ikon do hry
Mě to ui_icon_equipment nejde otevřít. I přesto že mám DDS plugin.


Ned Aug 28, 2011 9:38 am
Profil
Zástupce technické podpory
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv Júl 03, 2008 3:38 pm
Príspevky: 2416
Odpoveď s citáciou
Poslať Re: Úpravy, změny a tvorba ikon do hry
Nesmíš ho mít ve složce, co má českou diakritiku (čárky a háčky). Záleží na celé cestě k tomu dds souboru.


Ned Aug 28, 2011 9:43 am
Profil
Zelenáč
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia Júl 01, 2011 9:11 am
Príspevky: 69
Bydlisko: Základna Povinnosti
Odpoveď s citáciou
Poslať Re: Úpravy, změny a tvorba ikon do hry
A jak to teda mám dát do pořádku.


Ned Aug 28, 2011 10:36 am
Profil
Zástupce technické podpory
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Štv Júl 03, 2008 3:38 pm
Príspevky: 2416
Odpoveď s citáciou
Poslať Re: Úpravy, změny a tvorba ikon do hry
Dej ho někam, kde v cestě k němu nebude nic s diakritikou.


Ned Aug 28, 2011 10:54 am
Profil
Zelenáč
Obrázok užívateľa

Registrovaný: Pia Júl 01, 2011 9:11 am
Príspevky: 69
Bydlisko: Základna Povinnosti
Odpoveď s citáciou
Poslať Re: Úpravy, změny a tvorba ikon do hry
Dal jsem ho tam jak říkal Datastor
Citácia:
*** DDS plugin nakopírujte do adresáře Program Files\GIMP-2.0\lib\gimp\2.0\plug-ins.


Ned Aug 28, 2011 11:04 am
Profil
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Odpovedať na tému   [ Príspevkov: 24 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 3 hostia


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na: