
Úpravy, změny a tvorba ikon do hry
Co k tomu budeme potřebovat?Gimp 2.6 -
ODKAZDDS plugin -
ODKAZ ***
1/ Příprava a editováníSpustíme Gimp a v něm si otevřeme soubor
ui_icon_equipment.dds, nacházející se v
gamedata/textures/ui. Před otevřením se zobrazí tabulka s dotazem, zda má Gimp načíst i mipmapy - to nechceme, takže položku odškrtneme.
Teď před sebou vidíme ikony tak, jak jsou, včetně průhledného pozadí. Klikneme na položku
Obrázek (horní lišta) a zvolíme
Nastavení mřížky. Rozestup zvedneme z deseti na padesát u obou a potvrdíme změnu. Teď přejdeme na volbu
Zobrazení ->
Zobrazovat mřížku. Tak, a máme vodící mřížku, která nám pomůže správně ikony zacentrovat a pak zjistit jejich pozici. Teď si můžeme dodat všechno, co potřebujeme - ať už z dalších modpacků, nebo třeba ikony vlastní.
2/ UkládáníJakmile jsme ikonu umístili do mřížky tak, aby nezasahovala do vedlejších ikonek (a přitom jsme nezapomenuli na ukotvení přidané vrstvy *), klikneme na horní panel na položku
Obrázek a odtud přejdeme na podvolbu
Sloučit viditelné vrstvy. Zobrazí se okno, kde zaškrtneme položku
Zahodit neviditelné vrstvy a klepneme na tlačítko
Sloučit. Teď už jenom stačí kliknout na položku
Soubor a poté
Uložit jako. Zvolte si název souboru, místo k uložení a v tabulce, která se po odkliknutí objeví, nic neměňte a potvrďte. **
3/ Zjištění pozice ikonyPokud jsme byli předvídaví a ikonu umístili někam pod nebo vedle něčeho, co se ve hře běžně zobrazuje, bude nám stačit zjistit pozice právě tohoto předmětu. Uvedu příklad: Dodali jsme si ikonu kabátu pod ikonu Makarova. Ten má souřadnice dejme tomu x=15, y=60 (souřadnice zjistíte z
gamedata/config/weapons nebo
outfit.ltx souborů pod řádkem
inv_grid_x a
inv_grid_y).
Máme-li kabát přímo pod pistolí, budeme měnit souřadnici Y (tudíž posun ikony nahoru a dolu po svislé ose). Změna čísla u souřadnice X zapříčiní posun ikony doleva a doprava (vodorovná osa). Tím, že vidíme mřížku, si snadno odpočítáme k souřadnicím již existující ikony tolik čtverců, kolik potřebujeme. Makarov zabírá jedno pole, tudíž ke kabátu k souřadnici Y připočteme jedničku a dojdeme tedy k hodnotám x=15, y=61. Čím níž je ikona na svislé ose, tím víc polí se musí připočíst - pokud jsme ikonu umístili nad stávající, tak od osy Y zase odečteme tolik, kolik potřebujeme. Stejné je to s vodorovnou osou x. Samozřejmě je možné se orientovat i podle pravítka přímo po krajích okna, akorát pak nesmíte zapomenout vydělit výsledné hodnoty číslem 50 (tzn. šířkou jednotlivého pole). Například ze souřadnic 1250, 550 vyjde po vydělení 25, 11 a teprve tyto údaje potom nakopírujte do příslušných řádků v konfiguračním souboru té které zbraně.
Čím víc je ikona vpravo, tím víc polí připočítáváme a zase naopak. Nově zjištěné souřadnice zaneseme do adekvátního LTX souboru, kde se věc nachází a ke které jsme vlastně onu ikonu přidávali.
No a to je všechno. Nezapomeneme nově upravené ikony nakopírovat zpátky do gamedata/textures/ui a ve hře pak zjistíme, jestli jsme posouvali a přidávali správně. Pokud se ikona nezobrazí správně, zkontrolujeme znovu její souřadnice a rovněž položky
inv_grid_width a
inv_grid_height, které určují, kolik polí na výšku a na šířku ikona zabírá.
* Ukotvení vrstvy proběhne automaticky po kliknutí mimo přidanou ikonu v režimu Výběr obdélníku (první ikona na panelu Nástroje).
** Pro majitele ATi Radeon grafik, kterým se ikony ve hře špatně zobrazují, bych doporučil zvolit z roletové nabídky u položky
Komprese volbu
BC2/DXT3. Kvalita tím sice utrpí, ale ikony by se pak měly zobrazovat bez potíží. Běžně stačí ukládat do DXT5.
*** DDS plugin nakopírujte do adresáře Program Files\GIMP-2.0\lib\gimp\2.0\plug-ins.